Algemene Voorwaarden
Bij iedere overeenkomst horen de Algemene Voorwaarden. Wanneer er nog vragen zijn, dan horen wij die graag.
De Algemene
Voorwaarden
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten consumenten aanbiedt;
2. Volmachtgever: de natuurlijke of rechtspersoon die een overeenkomst aangaat met de ondernemer;
3. Overeenkomst: opdracht en machtiging inhoudende het verzoek van de Volmachtgever aan Nuts Management tot bemiddeling, advies en eventueel analyse van energie en energieverbruik.
4. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de volmachtgever gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
5. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de volmachtgever om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Nuts Management
Emmasingel 33
5611 AZ Eindhoven
E-mailadres: info@nutsmanagement.nl
KvK nr.: 78381878
BTW-identificatienr.: NL861369154B01
Telefoonnummer:
088 – 363 74 02
Artikel 3 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke tot stand gekomen overeenkomst tussen ondernemer en volmachtgever.
2. Voordat de overeenkomst wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de volmachtgever beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de volmachtgever zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de volmachtgever ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de volmachtgever op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de volmachtgever langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de volmachtgever zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 – Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de volmachtgever mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de volmachtgever duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
• de prijs inclusief belastingen;
• de eventuele kosten van aflevering;
• de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
• het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
• de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
• de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn voor het gestand doen van de prijs;
• de wijze waarop de volmachtgever voor het sluiten van de overeenkomst van door hem niet gewilde handelingen op de hoogte kan geraken, alsmede de wijze waarop hij deze kan herstellen voordat de overeenkomst tot stand komt;
• de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de volmachtgever deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
• de minimale duur van de overeenkomst die strekt tot voortdurende of periodieke aflevering van producten of diensten.
Artikel 5 – De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de volmachtgever van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden. De ondernemer zal na aanvaarding van de volmachtgever de opdracht neerleggen bij de door volmachtgever gekozen energieleverancier.
Na aanvaarding van de volmachtgever van de overeenkomst van de gekozen energieleverancier, met inachtneming van wederom de wettelijke 14 dagen bedenktijd, wordt automatisch de overeenkomst met de ondernemer ontbonden. Hierna zijn de algemene voorwaarden van de energieleverancier van toepassing.
2. Indien de volmachtgever het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet is bevestigd, kan de volmachtgever de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving.
4. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de volmachtgever de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze verstrekken dat deze door de volmachtgever op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de volmachtgever met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de volmachtgever van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over bestaande service;
d. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover
van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
f. indien de volmachtgever een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
1. De volmachtgever kan een overeenkomst met betrekking tot de levering van energie gedurende een bedenktijd van minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De ondernemer mag de volmachtgever vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het sluiten van de overeenkomst.
Artikel 7 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
1. Als de ondernemer de melding van herroeping door de volmachtgever op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
De ondernemer kan de navolgende diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als de ondernemer dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:
1. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de volmachtgever; en
b. de volmachtgever heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de ondernemer de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
Artikel 9 – De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in Btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. De in het aanbod van diensten genoemde prijzen zijn inclusief en exclusief BTW.
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de diensten voldoen aan de overeenkomst de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
1. Als plaats van levering geldt het adres dat de volmachtgever aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
2. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccordeerde opdrachten met bekwame spoed in opdracht geven. Het overstappen duurt normaliter 4 tot 6 weken.
Artikel 12 – Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten door de volmachtgever binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 3 dagen vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de volmachtgever een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
Artikel 13 Persoonsgegevens
Nuts Management zal de gegevens van de volmachtgever uitsluitend verwerken in overeenstemming met haar privacy beleid. Nuts Management neemt daarbij de van toepassing zijnde privacyregel- en wetgeving in acht.
Artikel 14 Uw rechten
U kunt altijd aan Nuts Management vragen welke gegevens over u worden verwerkt. Hiertoe kunt u een e-mail sturen. Ook kunt u per e-mail aan Nuts Management vragen verbeteringen, aanvullingen of andere correcties aan te brengen, die Nuts Management zo spoedig mogelijk zal verwerken. Indien u geen prijs meer stelt op het ontvangen van informatie dan kunt u Nuts Management hiervan op de hoogte stellen. Toezenden van informatie gebeurt alleen maar als u daarvoor uw e-mailadres heeft opgegeven.
Artikel 15 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de volmachtgever zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de volmachtgever op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Artikel 16 – Geschillen
Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de volmachtgever waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. Een geschil wordt door de Geschillencommissie slechts in behandeling genomen, indien de volmachtgever zijn klacht eerst binnen bekwame tijd aan de ondernemer heeft voorgelegd.
In het geval van geschillen kan de volmachtgever zich wenden tot Stichting GeschilOnline.
De Geschillencommissie zal een geschil niet behandelen of de behandeling staken, indien aan de ondernemer surseance van betaling is verleend, deze in staat van faillissement is geraakt of zijn bedrijfsactiviteiten feitelijk heeft beëindigd, voordat een geschil door de commissie op de zitting is behandeld en een einduitspraak is gewezen.
CONTACT AANVRAAG
Samen staan we sterker
Wil jij weten wat wij voor jou kunnen betekenen of heb je een voorstel? Dan kan je deze formulier invullen en we zullen binnen 2 werkdagen antwoorden!
- Binnen 2 werkdagen contact
- Professioneel advies
- Servicegericht